Sara Raasch : Hó, mint hamu ❄- Jégcsap, mint szikra

Megtört ​szívű lány

Ádáz harcos

Leendő hős

Vajon Meira képes megmenteni azt a világot, amit soha nem ismert igazán?

TIZENHAT ÉVE annak, hogy a Tél Királyságát megszállta az ellenség; lakóit rabigába hajtották. Varázslat és uralkodó nélkül maradtak. A télieknek nem maradt más reményük a szabadságra, mint a nyolc túlélő, akiknek valahogyan sikerült elmenekülniük, és akik a lehetőségre várnak, hogy visszacsempészhessék a Tél varázslatát, és újjáépítsék a birodalmat.

Meira nagyon kicsi volt, amikor Tél vereséget szenvedett és ő elvesztette a szüleit. Menekültként élt, a téliek tábornoka, Sir lett a gyámja, ő pedig harcosnak nevelte. Meira szerelme legjobb barátja, a leendő király, Mather; a fiatal lány pedig mindent megtenne azért, hogy Tél birodalmának hatalma helyreálljon. Így hát, amikor a kémek felfedezik, hol őrzik azt az ősi medaliont, amelynek segítségével visszakaphatnák a varázserejüket, Meira elhatározza, hogy maga indul a keresésére. Magas tornyokra mászik, ellenséges katonákkal harcol; valóra vált régi álma. Ám a küldetés nem a tervek szerint alakul, és Meira hamarosan gonosz varázslat, veszélyes politika, fortélyos üzelmek világában találja magát… és végül rádöbben, hogy sorsa felett nem ő rendelkezik… és ez mindig is így volt.

Sara Raasch első regénye hűségről, szerelemről, életünk céljának kereséséről szóló lenyűgöző olvasmány.

Szent hótömegek a magasságos égben!

Amikor az ember minden egyes könyve a romantikus rózsaszín ködben játszódik néha már unalmasnak tűnhet. Kell egy kis változás, egy kis csavar. Hát ez az volt kéremszépen! 

Köszönöm a recenziós példányt a Twister Media Kiadónak!

Fantasztikus, csodálatos és zseniális.
Már nem is tudom mikor olvastam fantasyt utoljára. Mostanában inkább a romantikus szálon futó történeteket faltam. Már régóta a polcomon csücsült a könyv, de nem mertem neki állni, hátha nem tudom lerakni. Vártam a pillanatot, amikor úgy lesz szabadidőm, hogy elmerülhessek a könyv világába és ott érezhessem magam én is. 
Örülök, hogy vártam. Nem gondoltam, hogy ennyire jó lesz, hogy ennyire leköt ,hogy ennyire tetszeni fog. 

"– Halott vagy.
Erőt veszek magamon, nem sikítok. Felkapom a csakramot a padlóról. Szívem a
bordáimat veri, amikor a támadó felé perdülök, ám csak Mather az, mosolyog rám.
Ennek láttán a szívem még hevesebben ver; kék szeme az enyémmel egy vonalban
van, komoran, rosszallón nézek rá, hogy ne vegye észre, mennyire meglepődtem.
– Csak azért hagytam, hogy a közelembe osonj, mert te vagy a jövendő királyunk –
jelentem ki."

Az előzménynovella is nagyon jó. Mather és Meira gyermekkorát ismerhetjük meg, az életüket, a félelmet, a titkot. Csupán pár oldal, de nagyon sokat mond. Érdemes rá időt fektetni :)

A legnagyobb hóvihar is egyetlen hópehellyel kezdődik…


Egy igazán különleges világba csöppenhetünk a mű olvasása közben. Az írónő stílusa egyedi, már az elején magával ragadott olyan szinten, hogy alig bírtam letenni. Na még egy fejezet...na még egy fejezet...00:05...na még az utolsó, tényleg :). Mindig ott értek véget, ahol megtudhattam volna egy kicsike információt. Ez is tetszett, mivel nem unatkoztam. Folyamatosan pörgött az eszem azon, hogy mi lesz a következő lépés. Vajon Meira ki? Tényleg nincs varázslat? Hogy fogják legyőzni a gonoszt? Mi lesz Matherrel? Iskolában szünetekben olvastam, de még órán is ezeken kattogtam. Izgalmas volt.
A történet felépítése, a cselekmények...minden tökéletes. Azt hittem ki tudom találni majd mi lesz a vége, de a sok trükközésnek hála nem így lett és meglepődtem. 
Nem is tudom elmondani milyen érzés. Mostanában alig volt időm olvasni, de ezzel a könyvvel végre úgy éreztem: Igen, végre olvasok, végre visszatértem. 

Meira jellemfejlődése is tetszett. Hogyan jut el a kis hisztis Meira, a felelősségteljes, határozott lányig. Hiszen ilyen dolgok történnek velünk az életben is. Tinikorunkban minden egyes problémát felnagyítunk, de aztán jön valami, vagy valaki, ami/aki miatt változásra kényszerülünk. Felnövünk.
Részletes volt, és megismerhettünk mindent a világgal, a múlttal, a mágiával kapcsolatban. Magam előtt láttam a csatajeleneteket, Meira elfogását, Angra pusztítását, Theron mosolyát. Azok a képek, amit az írónő az olvasó elé vetít káprázatosak. 


Egy szó, mint száz: Imádtam. Életem egyik legjobb fantasy regénye. Még többet akarok tudni erről a világról, tudni akarom mi lesz Meira sorsa, Angra előkerül-e. Mi lesz Matherrel és Theronnal. Annyi, de annyi kérdés merül fel bennem. Még most is. Ilyenkor érzem azt, hogy ez tényleg egy jó könyv volt. Amikor megragad és nem hagy nyugodni még az elolvasása után sem. 
A borító csodálatos, nem is tudnék jobbat elképzelni neki. ❤

Kiadó: Twister Media 
Fordította: Bozai Ágota
Oldalszám: 496. oldal

Kedvenc karakter: Mather 

Kedvenc idézetek: 

"(…) van úgy, hogy ha hiszünk valamiben, ami nálunk hatalmasabb, segít eljutni arra a pontra, ahol elég, ha önmagunk vagyunk; (…)."

"– Lehetetlen alak vagy! – mordulok fel, és kinyitom a könyvet. 
Theron felnevet, és kissé közelebb húzódik hozzám. 
– Tudtad, hogy a „lehetetlen alak” és az „elbüvőlő ifjú” kifejezés szinonimák? 
(…) 
– A lehetetlen, elbővülő, fantasztikus szintén szinonimák. 
– Tehát egyetértesz abban, hogy elbűvölő vagyok?"


Értékelés: 
Zseniális.❤

You Might Also Like

0 megjegyzés