Charlie N. Holmberg: A papírmágus


Ceony Twill összetört álmokkal érkezik meg Emery Thane mágus házába. A varázslóképző iskolában évfolyamelsőként végzett lány fémmágusnak készült, most mégis papírmágiára kárhoztatják – de hát mi haszna a papírnak egyáltalán?
Azonban a varázslatok, amelyeket Ceony a csodabogár Thane keze alatt megtanul, rácáfolnak előítéleteire. Ahogy kibomlik előtte a papírmágia csodálatos világa, megismeri tanára sötét múltját és egy olyan tiltott és veszedelmes mágiafajtát, amellyel szemben szinte semmi reménye nem lehet felvenni a versenyt. Mégis muszáj megtennie, mert hamarosan szó szerint Thane szíve lesz a tét.
A papírmágus különleges, egyszerre sötét és szeszélyes kaland, amelyet a Disney tervez megfilmesíteni.

Kiadó: GABÓ
Fordította: Márton Zsófia
Oldalszám: 232 oldal

Amikor megláttam a Papírmágus borítóját, azonnal tudtam, hogy ez a könyv kell nekem. Gyönyörű, titokzatos, csodaszép! Nem is olvastam a könyv fülszövegét, mert egyszerűen annyira elvarázsolt a borító, hogy nem tudtam másra odafigyelni. Aztán győri látogatásom során @Niitaatól megkaptam. Kiválasztottuk ezt a könyvet a Fantasy Könyvek Viadala projektünk egyik versenyzőjeként.
Éppen egy másik fantasyt olvastam, de úgy döntöttem, hogy azonnal el akarom kezdeni. Kinyitottam, elkezdtem...de nem fogott meg. :( Unalmasnak találtam, nem kötött le, így visszatértem a másik könyvhöz. Onnantól kezdve mindig jött velem. Veszprémbe, Ajkára, a Somlóra. Pestre. Hátha kedvem lesz lesz elővenni és újra nekivágni. Nem érhet így véget a mi történetünk! –gondoltam.

Aztán ünnepeltük a születésnapomat barátnőmmel, és egyik reggel nekifogtam. Minden egyes kételyem kitöröltem és próbáltam úgy neki vágni, mintha az előző egy hónap nem telt volna el. Mintha elölről kezdenénk mindent.
A délelőtt folyamán kiolvastam! Valójában ez egy jó kis történet volt. Úgy érzem nekem is kellett idő, hogy belelendüljek, hogy végre megértsem a lényegét. Nem is tudom, hogy mondjam...szerintem ez a könyv egy tó, benne egy áramlattal. Ha beleragadsz az áramlatba és hagyod, hogy a könyv tegye a dolgát akkor szeretni fogod a történetet, érdekelni fog ez a világ. Viszont, ha nem, akkor úgy érezheted ez egy felesleges olvasmány volt. Szerencsére én pozitívan csalódtam ebben a könyvben. Az eleinte rossz kezdés nagyon jó véget hozott kettőnk számára.
Manapság már nagyon nehéz olyat írni, amit más már nem írt meg kicsi hasonlósággal. Sose volt ezzel nekem bajom, mert az írók stílusa, írásmódja, a könyv sajátos szerkezete teszi egyedivé a műveket. Ebben is megtaláltam ezeket.
A történet eleje egy bevezetés, amiben megtudhatjuk mire is jó a papírmágia, mire használják, miért kell. Fokozatosan egyre jobban érdekelt, hiszen egy első hallásra unalmas dolog hirtelen értelmet nyert. A harc a végén pedig valami eszméletlen volt! Döbbenten olvastam az érzelmek sűrű ködében.

Az a gondom ezzel a történettel, hogy nagyon jó lett...volna! Mert számomra kevés volt. Ki kellett volna bontani jobban, hogy mi olvasók is többet tudjunk, legyen idő belemélyedni a könyvbe. Ami le van írva az nem rossz, sőt, tényleg tetszett, de akkor is számomra kevés volt.

Kedvenc idézetek:

„Végül is, időbe telik, mire egy összetört szív meggyógyul. Még egy ilyen apróra összetört szív is beforr idővel.

„Nem tudom, hány nő mondhatja el magáról, hogy bejárta egy férfi szívét, de én bejártam a magáét, Emery Thane.

„– Azt hiszem, az élet sokkal… egyszerűbb lenne, ha képesek lennénk egyetlen, biztos dologban hinni.

Értékelés: 
Borító: 5/5
Szereplők:4/5
Történet: 3/5
Írásstílus: 3/5
Összhatás: 3/5
Kedvencem lett: 3/5


You Might Also Like

0 megjegyzés