Gayle Forman : Csak egy nap

Allysont, a burokban nevelt amerikai lányt érettségi ajándékként a szülei befizetik egy nyugat-európai körútra. Londonban, egy szabadtéri Shakespeare előadáson találkozik Willemmel, a lezser holland színésszel, és azonnal kipattan közöttük a szikra. Amikor a sors másodszor is összehozza őket, Allyson rá nem jellemző módon letér a járt útról, és követi Willemet Párizsba. A szikrából egyetlen nap alatt fellobban a láng...

A sorsfordító napot az önmegismerés éve követi: Allyson megszabadul a belé nevelt korlátoktól, hogy megtalálja igazi szenvedélyeit és talán az igazi szerelmet.

Kiadó: CICERÓ (2014)

Oldalszám: 387 oldal

Műfaj: romantikus

"Szeretem ezt a pillanatot Shakespeare darabjaiban, amikor az igazi és a hamis identitások belesüllyednek az érzelmek futóhomokjába."

Hogyan került a kezembe?
Gayle Forman : Ha maradnék című könyvét olvastam még mielőtt a film, meg nem jelent volna. Imádtam minden egyes sorát. Így nagy örömmel ültem le ezt a könyvet is olvasni.

Nem csalódtam :) Az írónő ismét csodásat alkotott. Egy utazás...ami mondhatni az élet utazása. Eljutni egy olyan pontra, ahol megtalálod önmagad és benne ragadni, mert neked ez így jó.

Párizs...a szerelem városa. Shakespeare a szerelmes verseivel, és a két fiatal, akiket egymásnak teremtettek. Minden klappol a történetben. Aztán egy nagy csapás, ami mindent megváltoztat, ahol egyben az én szívem is összetört. Kellett pár perc, míg tovább tudtam olvasni. Majd újabb történések sorozata, új helyszínek, utazások.

Sosem unatkoztam. Mindig volt valami, amiatt izgultam. Jaj istenem, nem hiszem el, hogy otthagyta! Nem hiszem el, hogy nem találta meg a levelet! Ne mááár, vedd már észre!

A helyszínek, a vicces részek a főétkezéssel kapcsolatban... Minden tetszett :)

A karakterek is nagyon szerethetőek voltak. Willem a szívemhez nőtt, a titokzatosságával és ennek a "miért"-jével. Allyson nagyra nőtt a szememben, mert megmerte tenni. Felszállt arra a vonatra egy idegen fiúval! Nem érdekelte az, hogy mit szólnak majd a szülei, csak ment. Mi lett volna, ha nem ment volna?

Persze nem azt akarom mondani, hogy ti, olvasóim is azonnal keressetek valakit, aki meghív titeket egy külföldi kiruccanásra, csak azt, hogy vannak olyan dolgok, amiken nem szabad gondolkozni, hanem cselekedni kell :) Allyson is így tett.


Kedvenc karakter : Willem
Kedvenc részlet :

"– Odanézz! – mutatom Willemnek. – Ez a kétszeres boldogság.
Willem megáll, ránéz a cégérre. Az arca még a rikító neonfényben is gyönyörű.
– Kétszeres boldogság. – Elmosolyodik. Aztán megfogja a kezemet.
A szívem ugrik egyet.
– Hova megyünk?
– Még nem láttál semmi művészetet.
– Hajnali egy van!
– Ez Párizs."


Értékelés: 



You Might Also Like

0 megjegyzés