Sarah J. Maas: A Court of Thorns and Roses – Tüskék és rózsák udvara


A tizenkilenc éves Feyre az erdőben vadászva megöl egy farkast, ám nem sokkal ezután egy másik szörnyeteg bukkan fel, aki jóvátétel gyanánt magával hurcolja egy olyan baljós és mágikus vidékre, amit a lány csak a legendákból ismer. Feyre hamar rájön, hogy fogvatartója valójában nem állat, hanem Tamlin, egyike azoknak a halálos és halhatatlan tündéreknek, akik egykor a világ felett uralkodtak. 
Tamlin birtokán Feyre jéghideg gyűlölete forró szenvedéllyé alakul át, és ez az érzés felperzsel minden olyan hazugságot és figyelmeztetést, amit neki a tündérek csodálatos, ámde veszedelmes világáról korábban mondtak. Azonban a tündérek birodalma felett egyre nő egy ősi, gonosz árnyék és Feyre-nak kell megtalálnia a módját, hogy feltartóztassa… vagy örök pusztulásra ítélje Tamlint és világát. 

A Kristen Cashore és George R. R. Martin rajongók imádni fogják. 
Szexi, akciódús sorozat első kötete.

Kiadó: Könyvmolyképző
Fordította: Hetesy Szilvia
Oldalszám: 512 oldal

Ismét szeretném megköszönni a Vörös? Rubin? Arany? Zafír? Kristály? Igen, mindet imádom! csoportnak, hogy idézeteikkel, csodálatos fanartjaikkal elindították bennem azt a hatalmas kíváncsiságot, ami miatt szombati napom megvettem a sorozat magyarul megjelent két részét. Emellett pedig Barbynak és Niitaanak is köszönöm, hogy addig nem hagytak békén, amíg nem olvastam az írónőtől. Jelentem. MÁR MINDENT ÉRTEK! KÖSZÖNÖM  

Imádom ezt a regényt. Hogy miért? Mert az olvasása közben visszatért az a jó érzés, amiért ismét rájöttem, hogy miért is szeretek olvasni. Faltam az oldalakat. Izgultam és, mint egy kisgyerek, ahogy várja, hogy megkapja a csokiját, na körülbelül én is úgy vártam azt, hogy milyen fordulatokkal fogok szembe nézni, mi lesz a megkedvelt hőseimmel. Észre sem vettem, hogy eltelt a délután és hipp-hopp 500 oldal ...volt... nincs. Itt ismét beigazolódik az a tény, hogy nem a mennyiség a fontos, hanem a minőség. Ha valami jó, akkor az röviden is jó, de akár félezer oldalon keresztül is. Ami jó, az egyszerűen jó. Nincs ezen mit vitázni. 


A történet felvezetése érdekes, egyből beszippantott, megragadott és az utolsó oldalig nem engedett. 
Precíz, tökéletes, hibátlan! Prythian, mint egy film úgy épült fel a fejemben, pillanatok alatt ki tudtam zárni a külvilágot, és csak a könyvnek szenteltem figyelmem.
A regény elején már érezhetővé vált, hogy Feyre és Tamlin kapcsolata fontos szerepet fog kapni a műben, szerettem olvasni hogyan bontakozik ki a szerelmük. Viszont a vége felé, már nagyon furcsának találtam Tamlin úgymond szótlanságát, tehetetlenségét. Kifejezetten idegesített, hogy hogyan tudta hagyni, ahogy a „szerelmét” majdnem halálra verik. Tudom, hogy neki ezt kellett tennie, és lehet Feyre-nek rosszabb lett volna, ha megpróbál segíteni neki. De basszus! Ha szereti a nőt, akkor hogy tudja végignézni, ahogy az életéért harcol? Egyszerűen hihetetlen. 😱😱😱


Akármennyire volt Tamlin jófiú, kedves, figyelmes, amint Rhysand a színre lépett én is az éjszaka felé hajlottam. Vonzott, és mivel a Tavasz udvara főurában megingott a hitem, egyre jobban szerettem volna Rhys-szel foglalkozni. Rhysandről olvasni. Mivel teljesen beletudtam élni magam Feyre szerepébe így nem is akartam, hogy Tamlinnal legyen. Egyszerűen rossz előérzetem volt. Rhys humoros megjegyzései pedig egyértelműen csábítottak át...a sötét oldalra. 


Sarah J. Maas egy istennő! Egy rendkívül tehetséges írónő, aki a Tüskék és rózsák udvara című könyvével nálam azonnal az első helyre ugrott, mint fantasy írónő. Imádok elmerülni a könyvben, megismerni az ismeretlen helyet, lakóit, szabályait, érdekességeit. A mágiát, a rangokat. Nem kis munka, nagy benne a kockázat. Ennyi mindent észben tartani, taktikázni, felépíteni a karaktereket. Viszont ezzel ellentétben nagy a szabadság is. Hiszen drága Írónőnk építi fel ezt a lenyűgöző birodalmat. 

Feszültség, libabőr, izgalom.
Kínzások, vérontás, remény.
Szerelem, család és barátság.
OMG nem tudom szavakba foglalni mennyire imádtam! ❤

MINDEN FANTASY RAJONGÓNAK KÖTELEZŐ OLVASMÁNY! Ha tudod, már most kezdd el! Nem fogsz benne csalódni! ❤


Kedvenc idézetek (egy része): 

 „Kínzási módszereken gondolkodtam amúgy, mert majd ugye jössz az udvaromba. Vajon ha olvasni tanítanálak, az tényleg olyan fájdalmas lenne, amilyennek ma tűnt?”

„- Amarantha miért téged szemelt ki magának? – kérdeztem bátortalanul. - Miért tett az ágyasává?
- A nyilvánvalótól eltekintve? - Tökéletes arcára mutatott.”

„– Undorító rohadék vagy. 
– Feltétlenül meg kell kérdezzem Tamlintól, hogy ilyen hízelgéssel nyerted-e meg a szívét.”

„– Ne érezd magad rosszul, ha olyasmit csinálsz, ami örömet okoz.”

„– Hegy három csillaggal. 
– Az éjszaka udvara.”

„Van, ki végig engem keres, aztán sosem látjuk egymást. 
A másikat megcsókolom, ő meg belém törli lábát!

Van, ki okos, igazságos, talán nekik kedveskedek? 
Nem, én a bátrakat, a merészeket áldom meg.

Nem tagadom, velem lenni gyengéd, finom érzés, 
Csak ha alábecsülnek, nehéz engem legyőzni.

Ha odaütök, hatalmasat csapok! 
De ha ölni akarok… akkor lassan haladok!”

Értékelés: 

Ha lehet, akár 100-at is adnék! Mert megérdemli. Egy csoda ez a világ!

You Might Also Like

0 megjegyzés